klas

De wachtlijst op de Trinoom

Soms krijgen we meer interesseformulieren binnen dan het aantal leerlingen dat we kunnen plaatsen. We maken dan een wachtlijst aan. Je plek op deze lijst is afhankelijk van verschillende factoren. Aan deze factoren hebben we punten verbonden. Zo komen we tot een logische volgorde van kinderen die we plaatsen. Bij een gelijke aantal punten telt de registratiedatum van het interesseformulier.

Het puntensysteem dat de basis vormt voor toelating op De Trinoom na plaatsing op de wachtlijst:

Puntensysteem
Broertje of zusje op De Trinoom 7 punten
Vader of moeder werkzaam op De Trinoom 4 punten
Wonend binnen een straal van 1,5 km van De Trinoom 2 punten
Minimaal 3 maanden actief bij Korein Don Bosco 2 punten
Verhuizer naar het gebied van 1,5 km om De Trinoom 2 punten

Voorbeeldscenario

We hebben 85 leerlingen kunnen plaatsen, het jaar is vol. Er melden zich nog 2 leerlingen. Deze worden op de wachtlijst geplaatst. Leerling A woont binnen een straal van 1,5 km van school (2p) en gaat naar Korein Don Bosco (2p). Leerling B verhuist en komt binnen 1,5 km van school te wonen (2p). Leerling A zal met 4 punten op plek 1 op de wachtlijst geplaatst worden, ook als leerling B, met 2 punten, zich eerder heeft aangemeld.

Verder is het belangrijk om te weten dat:

• Als er een plekje vrij komt zullen we u bellen. U heeft dan nog de keuze om voor De Trinoom te kiezen of niet. We snappen het als u uw zinnen al op een andere school heeft gezet.
  • Als uw kind 4 wordt zullen we hem of haar van de wachtlijst verwijderen. We gaan er dan vanuit dat hij of zij een fijn plekje op een andere school heeft gevonden.
  • We hanteren geen wachtlijst voor kinderen die 4 jaar of ouder zijn. Deze kinderen noemen we zij-instromers en we behandelen dan elke vraag individueel en op maat.